Jednou z nejvÄ›tších kontroverzí v poslední dobÄ› je plánovaný pÅ™echod z automobilů se spalovacím motorem na ty elektrické. To se setkává s nevolí mnoha Å™idiÄů, kteří poukazují na zjevné nevýhody elektrických automobilů.  Důvodem, proÄ se vlády k tomuto kroku odhodlaly, je snaha zlepÅ¡it životní prostÅ™edí a omezit produkci Å¡kodlivých plynů. Zde se vÅ¡ak nabízí otázka, zda je to skuteÄnÄ› úÄinné. PÅ™eci jen, existují zdroje, které tÄ›chto Å¡kodlivin vypouÅ¡tí do atmosféry mnohem více. ProÄ se tedy neomezují například továrny a jiné provozy? Zde je vÅ¡ak potÅ™eba uvÄ›domit si jednu maliÄkost. Tou je fakt, že jeden automobil sice tolik emisí nevyprodukuje, zvláštÄ› ve srovnání s výše zmínÄ›nými zdroji. AvÅ¡ak vozidel je nejen na naÅ¡ich silnicích skuteÄnÄ› velké množství, a když se emise vÅ¡ech tÄ›chto strojů seÄtou, najednou je to Äíslo mnohem vyšší.  SamozÅ™ejmÄ› lze namítnout, že výroba elektromobilů také není zrovna ekologická. Navíc je tu i fakt, že baterie vydrží pouze pÅ™ibližnÄ› 10 let, než je potÅ™eba ji vymÄ›nit a následnÄ› tu starou zlikvidovat, což životnímu prostÅ™edí také příliÅ¡ neprospívá. AvÅ¡ak i když se podíváme na veÅ¡kerá tato negativa, zjistíme, že skuteÄnÄ› je emisí vyprodukováno mnohem ménÄ›, a to je hlavním cílem. Navíc je potÅ™eba poÄítat s tím, že jak je vyvíjen tlak k pÅ™echodu na elektromobilou, bude se i technologie nadále vyvíjet, a to pomÄ›rnÄ› rychlým tempem. To povede ke snížení cen a také k odstranÄ›ní výše zmínÄ›ných nedostatků. Proto se elektromobilita stane již v nedaleké budoucnosti mnohem dostupnÄ›jší. Vzhledem ke stavu naší planety bychom proto na ni nemÄ›li žehrat. Namísto toho bychom mÄ›li pÅ™ijmout každou vÄ›c, která nám pomůže zlepÅ¡it naÅ¡e životní prostÅ™edí. Je totiž již jasné, že nebude dlouho trvat, a Å¡kody budou nenapravitelné. A tomu bychom se mÄ›li ve vlastním zájmu snažit zabránit. PÅ™eci jen jde o svÄ›t, ve kterém budou žít naÅ¡e dÄ›ti a vnouÄata.